ads

Friday, October 9, 2015

Filled Under:

JOM TENGOK VIDEO !! Air Sungai Berwarna Biru Jernih Tanpa Sumber Dan Penuh Misteri !!


Ianya terletak di Mindanao di Filipina, dan merupakan sebuah sungai yang jenih dan indah . Ianya juga sering menjadi pusat rekreasi masyarakat yang dipanggil "enchated river" kerana misteri sungai ini aliran airnya tanpa sumber (tanpa hulu) dan dikataka juga sungai ini tanpa dasar.

Apa yang menambahkan lagi misterinya, ada  musimnya kelihatan banyak ikan-ikan yang berenang di sungai ini, ketika musim lainnya semua ikan ini akan hilang entah kemana. Itulah antara sebab mengapa sungai ini di berikan nama "enchated river".


Sebenarnya sungai ini memiliki dasar di bagian lainnya tetapi terdapat gua besar di bawah tanah yang menjadi sumber air yang entah dari mana datangnya . 

Beberapa penyelam pernah melakukan penyelaman untuk mengetahui misteri sungai ini tetapi gagal untuk menyelam lebih dalam kerana guanya yang semakin sempit dan terus ke dalam perut bumi dan itulah antara sebab mengapa sungai ini di gelar sungai tanpa dasar.


Maksud tanpa dasar itu adalah gua yang dikatanya sumber aliran sungai yang tidak di ketahui pangkalnya dan akhirnya di sebut sungai tanpa dasar .

Jom kita lihat beberapa gambar dan video yang membayangkan keindahan sungai ini .




            




0 comments:

Post a Comment