ads

Friday, October 3, 2014

Filled Under:

JOM TENGOK VIDEO !! Wanita Ini Menjana RM81,383 Sehari Dengan Mengusung Beg !!




Dengan hanya membawa beg serta menggunakan kenderaan awam seperti teksi dan perkidmatan tren, wanita ini mampu menjana pendapatan sebanyak USD25,000 (RM81,383) dalam masa sehari. 

Inilah realiti untuk seorang wanita bernama Francesca Sparvoli yang hanya bekerja selama 6 ke 7 hari seminggu dengan menghantar cendawan yang ‘semurah’ USD750 (RM2442) bagi 1 Pound.

Sedikit maklumat mengenai Cendawan Truffle, kebanyakan Truffle tumbuh dalam tanah di celah-celah akar pokok supaya ia mendapat sumber nutrien daripada pokok tersebut .


Terdapat dua jenis cendawan truffle iaitu yang berwarna putih dan berwarna hitam. Cendawan Truffle yang berwarna hitam sememangnya sangat mahal berbanding putih dan dikatakan sekilogram cendawan ini boleh mencecah ribuan ringgit .

Oleh kerana tumbuhan ini hanya tumbuh jauh dalam tanah, ia akan menyukarkan proses mencarinya.

Oleh kerana itu khidmat anjing yang terlatih telah digunakan kerana deria bau  haiwan ini sangat tajam.

Perkara ini akan menjadikannya haram dimakan oleh orang Islam sekiranya cendawan tersebut digali atau dicari oleh anjing disebabkan oleh air liurnya.

Perubahan iklim dan persekitaran menyebabkan pengeluaran cendawan Truffles di Kota New York agak merosot dengan banyak sekali sejak kebelakangan ini.

Tambahan pula usaha bagi membiakkan cendawan ini secara komersial masih lagi gagal meskipun terdapat pelbagai kajian dan R&D telah dibuat .

Jom kita video bagaimana Francesca melalui rutin sehariannya sebagai “The Truffle Lady of New York”. 

             




0 comments:

Post a Comment