ads

Wednesday, October 1, 2014

Filled Under:

JOM TENGOK GAMBAR !! Kerana Hobi Luarbiasa, Gadis Ini Menerima Tawaran Universiti Utama !!



Pastinya ramai yang tidak mengenali Kathryn DiMaria, gadis yang baru berusia 14 tahun ini tidak seperti rakan-rakan sebayanya yang banyak menghabiskan masa dengan makeup dan bergaya ke sana ke sini.

Kathryn juga mempunyai minat yang berbeza dengan gadis-gadis yang seusia dengannya . Katanya, “Saya lebih suka pakai minyak grease daripada alat solek.”ujarnya .

Selepas sahaja dia selesai sahaja sesi persekolahan, Kathryn akan mula ke bengkel di rumahnya dan memulakan hobi sebagai seorang ‘mekanik muda’ pada setiap hari.

Menurut bapanya Jerry, ketika dia berusia 12 tahun dia mula menunjukkan minatnya terhadap kereta apabila sedikit demi sedikit menyimpan wang untuk membeli sebuah kereta lama dan bercadang untuk memulihkan sepenuhnya kenderaan tersebut menjelang usianya 16 tahun nanti.

Dia juga kini telah menerima beberapa tawaran daripada beberapa Universiti tempatan yang menawarkan biasiswa kejuruteraan, dan sehingga kini, kami masih lagi mempertimbangkan tawaran daripada Universiti tersebut” ujarnya.

Menurut bapanya lagi, biarpun Kathryn pandai membaiki kereta pada umur yang sangat muda , dia perlu menunggu umurnya mencecah 16 tahun  bagi membolehkannya memiliki lesen memandu.






0 comments:

Post a Comment